Preventivní program Poruchy příjmu potravy - Beseda s Terezou Maškovou a Alžbětou Kreclovou

04.12.2024

Preventivní beseda a živá knihovna na téma poruchy příjmu potravy

Dne 3. prosince 2024 se na naší škole uskutečnila preventivní beseda zaměřená na téma poruchy příjmu potravy, která byla určena pro žáky druhého a třetího ročníku oboru veřejnosprávní činnost a sociální činnost. Cílem besedy bylo žákům poskytnout základní informace o této závažné problematice, která se v posledních letech stává čím dál více aktuální, a to zejména v souvislosti s rostoucím výskytem těchto poruch mezi mladými lidmi.

Během besedy se žáci dozvěděli, jaké jsou nejběžnější poruchy příjmu potravy, jako jsou anorexie, bulimie, záchvatovité přejídání, aj. Byli seznámeni s příznaky těchto poruch, jak se projevují na fyzické i psychické úrovni, a jaké mají důsledky pro zdraví a život jednotlivce. Přednášející také zdůraznili důležitost včasného rozpoznání těchto poruch a možnosti léčby, které mohou pomoci lidem, kteří se s touto problematikou potýkají.

Po besedě následovalo doplnění přednášky v podobě "živé knihovny", kterou přednesla žákyně druhého ročníku Alžběta Kreclová a hostem byla také Tereza Mašková. Tereza Mašková, známá zpěvačka, která se ve své profesní kariéře potýkala s poruchou příjmu potravy, sdílela s žáky osobní zkušenosti a příběh svého boje s touto závažnou nemocí. Tereza a Alžběta nejenže popsaly těžkosti, které je provázely během této doby, ale také hovořily o cestě k uzdravení a o tom, jak důležité je vyhledat pomoc a podporu v těžkých chvílích.

Tato živá knihovna byla velmi silným zážitkem, který žáky přivedl k hlubšímu zamyšlení nad tím, jak poruchy příjmu potravy ovlivňují životy lidí, a jak se můžeme jako společnost podílet na jejich prevenci. Celkově byla akce velice hodnotná a poskytla žákům nejen teoretické znalosti, ale i praktické informace o tom, jak rozpoznat varovné signály a co dělat, pokud se někdo z jejich blízkých nebo oni sami ocitnou v podobné situaci.

Tato preventivní beseda a živá knihovna byly důležitým krokem v edukaci žáků a v prevenci problémů spojených s poruchami příjmu potravy, což je téma, které by mělo být součástí každého vzdělávacího procesu, zejména u mladé generace.